maandag 22 juni 2015

FAITH - Een glossy over Huwelijk, Liefde en Trouw

Je kunt geen onderwerp bedenken of er bestaat tegenwoordig wel een tijdschrift of glossy van. De eenmalige uitgave van de glossy Faith van Ark Media is al in februari van dit jaar uitgegeven maar afgelopen week viel ineens mijn oog erop. Een tijdschrift of een glossy over het huwelijk had ik nog niet eerder in handen gehad, dus heb ik uit nieuwsgierigheid een exemplaar gekocht en ben erin gaan lezen. Graag deel ik wat over mijn 'bevindingen'.

Faith bevat realistische achtergrondverhalen en interviews met bekende en minder bekende Nederlanders. Er is ruimte voor getrouwde stellen maar ook voor de moeilijkheden waarmee gescheiden partners kunnen worstelen. In de achtergrondverhalen komen onder andere ruziepatronen en communicatiestijlen (mét een testje) aan bod, de verschillende fases van het huwelijk en wat geluk eigenlijk precies is. Daarnaast zijn er luchtige columns, mooie foto’s, quotes en tips die het feestelijke karakter van het huwelijk illustreren. Het blad is fraai vormgegeven en ziet er verzorgd uit. Door het hele blad heen worden verschillende boeken over het huwelijk aanbevolen (voorlopig heb ik weer genoeg te lezen!) en als extraatje zijn er achterin vier gratis Morgensterkaarten opgenomen.

Hoewel de intentie goed is - er zouden van mij veel meer bladen over het huwelijk op de markt mogen komen - mis ik toch enige diepgang in de glossy. De interviews en verhalen zijn, in mijn beleving, redelijk oppervlakkig. Ook vind ik dat er weinig Bijbelgedeelten aangehaald worden en zou er dus wel wat meer op de Bijbel ingezoomd mogen worden. Het zou een goed idee zijn om de glossy te voorzien van een (korte) Bijbelstudie over het huwelijk. Het is tenslotte een christelijk blad en dat zou wat mij betreft nog meer naar voren mogen komen.

Faith is uitgegeven met medewerking van AlphaNederland/Marriage Course. Onder leiding van Thea Westerbeek en Carla Manten met de vormgeving van Tineke Verhoeff.

Ben je benieuwd naar in de inhoud? Bekijk hier alvast de eerste paar pagina's!

Nu ik mijn eigen exemplaar gelezen heb, wil ik ook graag een ander de kans geven dit blad - tegen een gereduceerde prijs - te lezen. Normaal kost het blad € 8,95 maar mijn eigen exemplaar is nu over te nemen voor € 5,00 (inclusief verzendkosten) en is dus één keer gelezen. Mocht je interesse hebben in mijn exemplaar, stuur dan even een mailtje! Mijn contactgegevens vind je bovenaan dit weblog.

(Inmiddels is het tijdschrift verstuurd naar een bloglezer!)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Je reactie wordt gepubliceerd na goedkeuring!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...