Kan jullie relatie nog beter?



Terwijl ik nadacht over een nieuw stukje voor dit weblog viel mijn oog op een 'relatietest' van de EO. (Eigenlijk was ik van plan een persoonlijk stukje te schrijven maar dat houden jullie tegoed).
Nou ben ik over het algemeen niet zo van de testjes (omdat het antwoord dat ik zou willen kiezen er vaak niet bijstaat) maar dit testje vond ik wel aardig.

Als je de test ook wilt doen en wilt kijken hoe staat jouw relatie er voor staat, klik dan hier.
Ontdek of jullie relatie beter kan en op welk gebied. Vul de test allebei in en bespreek samen jullie resultaten. Wil je nog meer tips of hulp? Kijk dan eens op deze website. Er is ook een mooie lijst met boeken te vinden over het huwelijk.

Misschien vind je de tien eye-openers die je relatie nog sterker kunnen maken ook leuk om te lezen. Sommige zijn misschien niet op jullie relatie van toepassing maar met een aantal tips kun je zeker je voordeel doen denk ik. Deze tip sprak mij persoonlijk aan:

Maak bewust tijd voor elkaar en besteedt die tijd dan ook aan elkaar. Het gaat daarbij niet om wat je doet, maar om het samenzijn. Gun de tijd die je hiervoor vrij maakt aan je partner en je relatie, niet iets anders. Je kunt jezelf en elkaar de vraag stellen: waarmee maak ik jou gelukkig?


Reacties

  1. Leuk dat je een site rond liefde en relaties hebt. Ik schrijf daar ook graag over. Komt vast omdat ik nu een fijne relatie heb...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Je reactie wordt gepubliceerd na goedkeuring!